یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

آرشیو اردیبهشت ماه 1400

معرفي دستگاه هاي حكاكي و برش ليزري

معرفي دستگاه جوش ليزر و انواع روش هاي جوشكاري

۳ بازديد

 

دستگاه جوش ليزر

جوش ليزر به معني اتصال دو و يا چند قطعه است. دستگاه جوش ليزر نيز همين كاربرد را دارد و براي اتصال قطعات مختلف به كار برده مي شود. به طور كلي در صنعت براي وصل كردن قطعات از دستگاه هاي جوش ليزر استفاده مي شود. دستگاه هاي جوش ليزر جزء مدرن ترين دستگاه ها در صنعت ليزر هستند كه از قرن نوزدهم به بعد با توليد انواع دستگاه هاي جوش و ابداع روش هاي متنوع آن تحول عظيمي در صنعت ليزر و گسترش در اين حوزه به وجود آمد. اتصالات دو دسته دارد اتصالات موقت و اتصالات دائمي   . 

·        اتصالات موقت در صورتي انجام مي شود كه قطعات در صورت نياز باز شوند و امكان جدا شدن قطعات از هم وجود داشته باشد، مثل انواع چفت و بس و انواع پيچ و مهره. 

·        در اتصالات دائمي بر خلاف اتصالات موقت امكان جدا شدن قطعات از هم وجود ندارد، مثل جوشكاري، پرچ و لحيم كاري. 

جوشكاري دائمي ترين نوع اتصال است. در اين روش اتصال قطعات با ذوب شدن و تغيير شكل در هم نفوذ كرده و موجب ادغام قطعات شده و اتصال دائمي صورت مي گيرد.

در صورت كار با دستگاه هاي جوش ليزر متوجه قابليت ها و مزاياي قابل توجه او خواهيد شد، به طور كلي از روش جوشكاري فقط براي اتصال قطعات استفاده نمي شود بلكه در برخي از موارد با استفاده از گازهاي مختلف، فشار و دماي بالا قطعات كاملا ذوب مي شوند به طور كامل با هم ادغام مي شوند و تبديل به يك قطعه مي شوند. 

در روش جوشكاري با توجه به جنس قطعات از دستگاه هاي متفاوت و مخصوص به آن ها براي اتصال قطعات استفاده مي شود‌‌.

براي اتصال انواع فلزات از روش جوشكاري كه پركاربرد ترين روش جوشكاري است استفاده مي شود. جوش فلزات با روش هاي متفاوت و متنوع انجام مي شوند و هركدام دستگاه هاي مخصوص يه خود را نيز دارند‌‌.

بيشترين كاربرد جوشكاري براي جوش دادن و متصل كردن انواع فلزات و ترموپلاستيك است اما از آنجايي كه علم و دانش بشري همواره در حال پيشرفت و ترقي است با پيشرفت در اين زمينه نيز در اتصال چوب نيز از اين روش اتصال استفاده مي شود. 

انواع روش هاي جوشكاري فلزات 

1.      جوشكاري به روش قوس الكتريكي 

2.      جوش طلا و نقره 

3.      جوش هاي اصطكاكي

4.      جوش زيرپودري

5.      جوشكاري اكي استيلن ( جوش برنج )

6.      نقطه جوش

·        لازم به ذكر است كه مطمئن ترين و بادوام ترين روش جوشكاري فلزات جوشكاري به روش قوس الكتريكي است كه كاربرد آن در صنايع مختلف و جوشكاري تمام فلزات به صورت گسترده است.

نكات مهم و قابل توجه در هنگام خريد دستگاه جوش ليزر 

·         روش جوشكاري

·         چرخه عملكرد

·        شدت جريان

·         بررسي اتوماتيك بودن دستگاه جوش يا غير آن

در صورت تهيه دستگاه هاي جوش ليزر حتماً نكات مهم خريد دستگاه را به خاطر بسپاريد، زيرا اين نكات به شما عزيزان كمك خواهد كرد تا بهترين و مناسب ترين دستگاه مورد نياز كسب و كار و توليدات خود را خريداري كنيد تا در هنگام كار با آن دچار هيچ مشكلي نشويد‌.

نوين تاك ليزر به عنوان بزرگترين شركت وارد كننده دستگاه هاي ليزر اعم از انواع دستگاه هاي برش فلزات و دستگاه هاي برش غير فلزات با طراحي هاي نوين و منحصر بفرد آن ها متناسب با نياز و بودجه شما عزيزان دستگاه مورد نيازتان را در اختيار شما عزيزان قرار خواهند داد.  جهت كسب اطلاعات در ارتباط با انواع دستگاه هاي برش غير فلزات اينجا را كليك كنيد. پس همين الان با شماره تلفن هاي ما تماس گرفته و مشاوره هاي لازم را از كارشناسان و مهندسان مجرب ما دريافت بفرماييد.

شركت نوين تاك ليزر در رابطه با نصب دستگاه و نحوه كار با آن نيز شما عزيزان را به طور كامل آگاه خواهند كرد و مشاوره هاي لازم را در اختيار شما قرار خواهند داد.