یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

آرشیو آذر ماه 1400

معرفي دستگاه هاي حكاكي و برش ليزري

معرفي دستگاه هاي ليزر فلزات نوين تاك ليزر

۸ بازديد

 

دستگاه ليزر فلزات

در عصر حاضر ليزرها به عنوان ابزاري كارآمد تبديل شده است و در اكثر صنايع و مشاغل از آن استفاده مي شود. پرتو ليزر حامل ذرات به نام فوتون هستند كه داراي انرژي مي باشد. با كنترل ميزان اين انرژي ليزر كاربردهاي مختلفي در صنايع دارد.

دستگاه هاي ليزر صنعتي

دستگاه ليزر صنعتي  به دو نوع فلزات و غير فلزات تقسيم مي شود. در اكثر صنايع بزرگ و كوچك از فلزات استفاده مي كنند. براي استفاده از آنها گاهي اوقات آنها را جوش ميدهند، گاهي برش ميدهند و گاهي روي آن حك كاري ميكنند. در قديم روش هاي زيادي براي انجام اين كارها بود كه هم زمان بيشتري ميبرد و هم كيفيت نهايي قطعه مطلوب نبود.

در حال حاضر دستگاه هاي ليزر فلزات سه نوع عمل جوشكاري، برشكاري و حكاكي را انجام مي دهد. اين نوع دستگاه در سايز هاي مختلف موجود است كه بسته به نياز شما فراهم شده است. عمل برش كاري و حك كاري با ليزر برخلاف آنچه كه تصور مي شود با يك دستگاه استفاده مي شود و تفاوت آن ها در فاصله ي كانوني لنز آن ها مي باشد. اما دستگاه جوشكاري كاملاً با دستگاه برش و حك متفاوت است. در اين دستگاه بر خلاف دستگاه برش كه براي انتقال پرتو از آينه استفاده ميكند از لوله هايي با جنس فيبر نوري براي انتقال پرده استفاده شده است. اين دستگاه هم در سايز هاي مختلف متناسب با نياز شما وجود دارد.

دستگاه برش و حكاكي فلزات از قسمت هاي مختلفي تشكيل شده است كه يكي از اين قسمت ها تيوب ليزر نام دارد. اين وسيله وظيفه توليد پرتو در اين دستگاه را برعهده دارد. تيوب ها داراي دو نوع فلزي و شيشه اي مي باشد كه بسته به نياز انتخاب مي شود.

نحوه توليد پرتو در دستگاه ليزر

همانظور كه اشاره شد يكي از قطعات مهم دستگاه ليزر، تيوب مي باشد. اين قطعه بصورت لوله مانند است كه از جنس شيشه يا فلز مي باشد. درون تيوب از گاز هاي مختلف ( معمولا از گاز كربن دي اكسيد استفاده مي شود) پر شده است. هنگامي كه دستگاه شروع به فعاليت مي كند، ولتاژ بسيار بالايي را به تيوب وارد مي كند و باعث برانگيخته شدن اتم گازهاي موجود در تيوب مي شود. در اين حالت اتم درحالت ناپايدار و شكننده قرار دارد و بايد خود را به حالت پايدار برساند. اتم با از دست دادن مقداري انرژي خود را به حالت پايه بر ميگرداند و انرژي ساطع شده باعث برانگيختگي اتم بعدي مي شود و اين زنجيره ادامه پيدا مي كند. در نهايت اين انرژي كه بصورت نور درآمده است بوسيله آيينه هايي به هد دستگاه مي رسد و در آنجا بوسيله يك عدسي پرتوها همگرا شده و از آن براي برش كاري و حكاكي استفاده مي كنند.

دستگاه برش فلزات

دستگاه ليزر فلزات نوين تاك ليزر يكي از بهترين و معتبرترين دستگاه هاي ليزر صنعتي است كه مورد استقبال اكثر كار آفرينان در صنايع مختلفي از جمله صنايع خودروسازي، پزشكي، دستي، تبليغات و...قرار گرفته است. بدليل مزاياي كه اين نوع دستگاه ها نسبت به ديگر روش ها داشته بخوبي توانسته جاي خود را در ميان اكثر مشاغل باز كند.

مزاياي استفاده از دستگاه ليزر فلزات

1.      با استفاده از اين دستگاه سرعت توليد افزايش پيدا مي كند

2.      بر انجام برشكاري و حكاكي فقط به يك اپراتور نياز داريم و نياز به نيروي انساني متعدد نيست

3.      برشي كه اين دستگاه مي دهد نياز به پرداخت (سنباده و سنگ زدن) ندارد و بسيار تميز و با كيفيت مي باشد.

خريد دستگاه ليزر نياز به دانش و تخصص مربوط به خود را دارد. چنانچه قصد خريد اين نوع دستگاه را داريد حتما از مراكز معتبر خريد نماييد و سعي كنيد قبل خريد حتما مشاوره اي با متخصصان انجام دهيد.

دستگاه ليزر فلزات نوين تاك جزو بهترين دستگاه ليزر صنعتي مي باشد. اين دستگاه در اغلب شركت هاي بزرگ و كوچك كشورمان حضور دارد و كمك شاياني در پيشرفت اين صنايع كرده است. چنانچه قصد خريد دستگاه ليزر فلزات را داريد مي توانيد با خيال راحت از شركت نوين تاك خريد انجام دهيد. دستگاه هاي ليزر اين شركت داراي ضمانت نامه اصالت كالا مي باشد و كليه دستگاه ها داراي خدمات پس از فروش مي باشد.